poniedziałek, 2 grudnia 2013

"Wybrani" - C.J.Daugherty

Opis:
Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?
Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?

Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? Kim tak naprawdę jest Allie?

Moja opinia:

„Wybrani” to pierwsza część niezwykle dobrze zapowiadającej się sagi młodzieżowej. Do przeczytania tej książki zachęciła mnie bardzo intrygująca okładka. Fabuła skupia się na życiu Allie w prestiżowej szkole, Cimmerii, do której została przeniesiona.
Muszę przyznać, że jest to jedna z nielicznych książek, którym nie mam po prostu nic do zarzucenia. Mimo że na początku akcja toczy się dosyć wolno, nie przeszkadza mi to, ponieważ w ten sposób autorka wprowadza nas w świat przedstawiony w powieści. Powoli się w niego zagłębiamy, a w miarę odkrywania poszczególnych elementów układanki, akcja zaczyna nabierać tempa.
Największą zaletą „Wybranych” jest tajemnica, która nie zostaje odkryta wraz z zakończeniem, przez co czytelnik ma ochotę od razu po przeczytaniu pierwszej części wziąć się za następną.
Mocną stroną jest również język i styl pisania autorki, tak odbiegający od niektórych, którymi raczą nas autorzy wielu książek młodzieżowych.
Poza tym najbardziej rzuciło mi się w oczy to, że nie byłam w stanie odgadnąć, co się stanie. Często jest tak, że czytając książkę, czytelnik wie, jak cała historia się zakończy, jednak w „Wybranych” tego nie ma. Historia jest nieprzewidywalna i jest to następny plus.
C.J. Daugherty ponadto bardzo dobrze wykreowała swoich bohaterów. Z główną bohaterką łatwo się jest utożsamić, a jeżeli chodzi o resztę postaci, to czytelnik nie zdoła połapać się w tym, która postać ma dobre intencje, a która złe.
Największą ciekawostką jest to, że uczniowie Cimmerii mówią do swoich nauczycieli po imieniu. Osobiście nie wyobrażam sobie tego w mojej szkole, ale miło jest poczytać o szkole, w której zwracanie się per pan nie obowiązuje.
Podsumowując, „Wybrani” to książka warta polecenia, wciąga już od pierwszych stron i pozostawia po sobie pustkę, którą wypełnić można tylko wtedy, kiedy przeczyta się dalszy ciąg historii.


Ocena: 10/10

4 komentarze:

  1. Słyszałam wiele opinii o tej książce. Od negatywnych po niesamowicie pozytywne. Sama już nie wiem, kto ma racje ;) Zastanawiam się, co sądzisz o trójkącie miłosnym, który podobno jest w "Wybranych". Da się przeżyć? ;) Zawsze trochę niepokoją mnie takie wątki, bo mało który autor umie je dobrze poprowadzić :)
    Pozdrawiam ciepło,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za pierwszy komentarz na blogu, mam nadzieję, że odwiedzisz go jeszcze nieraz ;)
    Co do tego trójkąta miłosnego... No cóż, szczerze mówiąc to nie spodziewałam się, że akurat tak autorka to rozegra. Bez zdradzania fabuły ciężko jest cokolwiek o tym trójkącie napisać, ale wiedz, że ten wątek pozytywnie mnie zaskoczył.
    Po prostu musisz sama przeczytać, wtedy dowiesz się kto miał rację :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam w planach.
    Zbiera dość dobre opinie więc muszę sprawdzić co w niej siedzi.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w prowadzeniu bloga :)
    Niko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka grzecznie czeka na swoją kolej na półce :D Mam drugą część, więc szybko się za nią zabiorę.

    OdpowiedzUsuń